BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, August 6, 2009

hanya kerana nama...

salam..ermm saje je nak sembang2 pasal nama..teringat pulak lagu ramli sarip..bukan kerna nama...hehe sebenarnya takde kaitan pun citer ni ngan lagu best tu :)

ramai orang tanya pada saye,kenapa panggil "puteri"?sedangkan nama awak siti hamizah. hahaha eh eh ikut suka saye la kan?wakaaka takdelah sebenarnya kalau nk citer pasal nama gelaran yg tak sama langsung ngan nama asal ni memang berjela jugakla..tapi oleh kerana citer panjang2 kang tak lepas nak tayang plak kan hehe.

ok sebagai contoh,kan..lazimnya nama hakeem leh panggil hakimie @ kimie memang tak pelik, nama fatimah panggil ati,kalau zubaidah panggil zu..nama2 sebagai contoh sahaja okeyh..tapi nama saya siti hamizah dipanggil puteri..nama ni hanya ahli keluarga dan rakan terdekat je yang tau..dulu nama panggilan saya adalah mizah..nama puteri ni wujud sejak saya "sakit" masa form 5. hurmm terkenang pula kisah lama..rasanya tak perlu saya ceritakan kat sini apa sakitnya.tapi sejak panggilan tersebut diperkenalkan dan digunakan,alhamdulillah..saya semakin beransur pulih..famly/kenalan yg terdekat/terbaru je yang tau panggilan ni..member2 lama yg dolu2 memang tak tau pasal nama tersebut..jadi sekarang ni sapa2 yg keliru pasal nama saye tu,leh la rujuk kat sini yeap..jgn pening2..kowang leh panggil saya mizah @ puteri.takde masalah..saya gitau ni sebab nanti ada cakap2 belakang,saya guna nama puteri tu,saya ni kerabat2 ker?hahaha...penjelasannya..tidak :) hanya sekadar nama..dan nama puteri itu bukanlah digunakan sebagai urusan rasmi dan bukan kerana saya tergedik2 nak guna nama tersebut..semuanya ada sebab musabab...harap2 kowang paham la yea..maaf sekiranya ada yg terkeliru selama ini..sekian...dah2 masuk tido,esok sekolah wakaka :D

0 comments: