BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, December 21, 2009

haha cup cake pertamaku!



hehe (20hb/12/09) puteri telah berjaya buat cup cake coklat! sedaappp sangat rasa dia..hehe ikut resepi dr internet.. hiasan pulak wat ikut suka..sebenarnya wat utk surprisekan baby..hehe ..happy sangat dia dah balik dr bangkok..:) happynya bila dia kata sedap.

Tuesday, December 15, 2009

5 hari yang sangat sunyi dan sepi huhu

huhu hari ni baby pegi chiang mai..20hb nnti baru pulang..rindunya..setengah jam tak sms pun dah kalut merindu,inikan pula 5 hari..adoyaiii meroyan gue huhu..hurmm tak taulah kat sana nnti dpt kontek dia atau tak..harap2 b selamat sampai ke sana..syg doakan keselamatan b ..rindunya huwaaaaa..mcm mana nk ku hadapi hari-hari yg berlalu tanpa dirimu menemani hariku..

Sunday, September 27, 2009

ada apa dengan raya...

aku pun tak tau kenapa raya kali ni menimbulkan rasa hiba + sayu yg tak bertepi... entah mengapa dan entah bagaimana kenangan2 lama muncul kembali.. terkenang disaat mengenali apa itu kawan..apa itu teman... raya kali ini aku rasa berbeza... mungkin disebabkan taun ni kitorang beraya di kedah...tempat orang..negeri orang... sebab tu aku tak excited nk tulis pasal raya dlm blog ni...takde yg special..... aku terkenang teman2 dulu... masa aku sekolah rendah..menengah... tp nak wat cmna kan ..terpaksa berpindah randah..kat sini aku takde kawan2...serius aku memang sedih sangat teringat memori semua tu.. :(

Tuesday, September 1, 2009

kuih vs biskut hehehe

biskut idaman ku

siap dibungkus untuk kimie drive thru hehehe

kuih sagu ni,kalau nak bagi semua sagu tu masak,elok dikukus selepas dikacau atas dapur..petua ni tau..nnti takde la sagu tu ade kaler putih (tak masak le tu)

yaaa bersua lagi kita di arena blog ini...lama tak update hihihi..biasa le kadang2 rasa "M" yg mendominasi diri :P okey la kita pun dah selamat berpuasa untuk hari yg ke 11 kan..semalam saye amat rajin. saye telah menyediakan kuih sagu dan biskut tart nanas hahaha...yelah,semalam kan cuti merdeka..jadi boleh la nk masak apa2 yg kita hajatkan..emmm sebenarnya wat kuih sagu ni sebab nak surprisekan kimie ..hehhe...dia kata dia suka makan kuih ni. jadi sebagai seorang gf yg prihatin lg penyayang (puji diri sendiri itu penting wakakaa) maka dengan semangat yg berkobar2 pada hari kemerdekaan,saye telah bertungkus lumus menyediakan kuih ini..alhamdulillah percubaan pertama kali yg membuahkan hasil yg amat membanggakan hehehe :P sedaaapp rugi kowang tak rasa..sedapkan b?ngee...

haaa kisah biskut tart tu pulak. sebenarnya saye tak pernah buat biskut ni,sebab rase mcm susah & tak yakin nak buat je..peberet sangat2 dgn tart gulung ni tau..tapi semalam rasa teruja tu melampau2..lagipun naaakkk sangat2 wat biskut ni utk hari raye nnti..jadi ni sebagai satu eksperimen la kan.kalau menjadi, akan dibuat lagi,kalau tak jadi tu paham2 je la hahaa.. alhamdulillah cari2 resepi ,terjumpa dengan resepi kuih tart yg nmpaknya mcm sedap dan gebu. dengan niat yg suci dan ikhlas,maka tangan ini pun menggaul dan mencampurkan bahan2 yg tertulis dlm resepi tersebut..dan hasilnya..jeng jeng jeng...alhamdulillah..menjadi..sangaat sedaap..dapat la dlm 50 bijik..siap leh bagi kat b lagik..hehee dia pun dh request mengidam nak biskut raye huuhu..demi kasih ku buat jua..

tak sabar nak tunggu hari jumaat..nak try biskut lain pulak..hehee.. :)


Wednesday, August 12, 2009

tahniah sis...i love u :P


dlm dewan konvo tu hanya 2 owang je leh masuk..ibu ngan adik je masuk. ibu suruh adik masuk sebab nak bagi dia semangat utk spm taun ni..biar dia belajar bersungguh2..kami yg lain ditempatkan di dewan lain..dpt tengok kat slaid cmni pun jadi ler..hehe..bangga sangat ngan akak..dia kata pasni nk smbung amik Ph.D..alaaa kawen la dulu akak oi..kami kemaruk nk anak sedara ni wakakaka :P
4 beradik,4 karektor yg berbeza tapi tetap kerjasamaaaaa lalala

snap2 ngan akak

bersama ibu & ayahanda tercinta..muahks


dialog berdasarkan gambar di atas:

saye: ibu,kenapa puteri "rendang" sgt?ibu tak minum susu ke masa mengandungkan puteri? ibu: minum
saye: minum susu ape?

ibu: susu kambing

huhu menyesal tanye wakakaa..yg kiri sekali tu abg saye.status single&available. pakai jubah konvo tu akak,saye,dan last sekali tu adik..tapi tahap ketinggiannya mcm abg kan huhu..(rasa mcm duk alam gergasi lak ai huhu)

pada 12hb ogos yg lalu telah berlangsung satu majlis konvokesyen akak tersayang saye di upsi..beliau telah menerima IJAZAH SARJANA PENDIDIKAN(BAHASA MELAYU)..tahniah kakak,semoga terus sukses dlm hidupmu :) yg paling bermakna masa majlis tu,kami 1 family dapat berkumpul & bergambar..yelahkan masing2 duk berjauhan..abang pulak susah sangat dapat cuti..jadi masa ni kami amik peluang bergambar sakan ehehe..rindu sgt nk berkumpul cmni..raya taun lepas abang tak dapat cuti huhu..harap2 taun ni dia lepas la balik beraya ngan kami.. miss u a lot bro.. saye suka sangat kalau aktiviti yg melibatkan keluarga nie hehe..alah kowang pun kan :) oleh itu hargailah ikatan kekeluargaan..semakin hari semakin sayang :) muahks!

Thursday, August 6, 2009

oh begitu rupanya...

sekadar berkongsi cerita pasal anugerah yg tak ternilai..iaitu '"C.I.N.T.A".

secara jujurnya dulu saye memang tak pernah terfikir yang cinta ni sebenarnya mengajar kita untuk dewasa.serius! yelah kan,dulu umur baru berapa taun.pepatah yang biasa digunakan "hingus pong lum pandai nak lap lagi "wakaka..lum cukup akal lagi..

dulu,kan saye ingatkan cinta ni selalu bahagia, hati kita akan sentiasa dibelai,disayangi, dijaga dengan penuh kasih tanpa dilukai dan disakiti..seingat saye,ketika itu saye berada dibangku sekolah menengah di kota bharu.cinta spesis yg gayut2 tu..tapi bukan gayut telepon hahaha :P orang kata baru nak kenal2 ngan jantina yg berbeza dengan kita..(bagi saye la,owang lain ntah dah berapa kali bertukar boypreng hehehe:P) maklum la saye ni jenis yg pendiam,pemalu skit dulu..sekarang ni dah tau beza dlm situasi mana yg perlu kita jadi pemalu dan sebagainya..)

time tu jadi pemerhati member2 bercinta sakan dgn budak kelas sebelah2..time tu memang rasa pelik sangat tengok gelagat diorg yg mabuk bercinta sakan ni...time tu target saye hanyalah study..kadang2 jadik kaunselor pd member yg frust bercinta hehehe ...ada bakat :P saye sedih tengok member2 yang tak letak cinta pada tempat dan individu yg betul..tapi yelahkan time tu budak2,apalah yg kami tau pasal cinta2 ni. orang berkapel,dia nak berkapel..hehe mcm2 ...penuh dgn memory...

sekarang,ketika usia menginjak kepada angka 24 tahun pada 11 mei yang lalu membuatkan saye berfikir sejenak...cinta yg sedang dialami ini tidak seperti yang saye bayangkan seperti suatu waktu dulu...cinta yg membuat kita berada dikayangan..yang selalu bahagia dan dilayan seperti seorang puteri kayangan... setelah lebih 1 tahun cinta ini bersemi dihati, dia mengajar saye erti dewasa dan matang dalam tindakan..dia mengajar saye bahawa cinta tidak semestinya sentiasa tersenyum dan tertawa.cinta perlu juga menangis supaya kita menghargai cinta yg dimiliki. bercinta bukan bererti kita sentiasa difahami tetapi mengajar kita supaya sentiasa membuka hati untuk saling mengerti..dengannya,saye belajar bahawa cinta itu mengajar kita erti kehidupan yg sebenar,iaitu dimana ketika kita bahagia,kongsikan dengan mereka yg berada disisi.ketika kita berduka,luahkannya supaya kita merasa damai dihati.untuk apa proses ini dilakukan?tidak lain kerana untuk kita saling mengenali dan menyemai rasa percaya dan setia dengan pasangan dan orang disekeliling kita.

cinta mengajar kita untuk bertolak ansur, belajar untuk menjadi seorang yang tabah dan kuat semangat..terutama apabila kita berasa terluka dan berkecil hati..ketika ini dia mengajar saye supaya jangan terlalu ikutkan perasaan dan emo..dia mengajar saya menyelesaikan masalah dengan cara yg lebih dewasa dan berfikir menggunakan akal dan bukan perasaan. cinta mengajar kita kepentingan hubungan kekeluargaan yg harmoni dan bahagia..apabila pasangan kita diterima dan direstui famly,saye percaya hubungan kita pasti akan lebih menyeronokkan dan lebih bermakna..

setiap pasangan pasti telah menempuh berbagai2 masalah dan dugaan sebelum berjaya mencapai hala tuju perhubungan..namun yg membezakan kita adalah kekuatan kasih sayang, keutuhan cinta yg terbina, kepercayaan yg dihimpunkan selama ini..semoga kita berjaya menyentuh dan mempertahankan puncak kasih yg diidamkan selama ini..amin.. terima kasih baby kerana telah membuka mata hati syg kepada cinta yg sebenar..

sebelum saye mengakhiri coretan ni, elok rasanya kita renungkan bait-bait perkataan di bawah ini..sekian..

Allah berfirman: "Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia; namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan."


Adam,
Tidak perlu mencari teman secantik BALQIS, jika diri tak seindah SULAIMAN...kenapa mengharap teman setampan YUSUF jika kasih tak setulus ZULAIKHA...tak perlu menjadi sebahagian IBRAHIM jika diri tak sekuat HAJAR & SARAH...kenapa di damba teman seistimewa KHADIJAH jika diri tak sesempurna Rasulullah s.a.w..


hanya kerana nama...

salam..ermm saje je nak sembang2 pasal nama..teringat pulak lagu ramli sarip..bukan kerna nama...hehe sebenarnya takde kaitan pun citer ni ngan lagu best tu :)

ramai orang tanya pada saye,kenapa panggil "puteri"?sedangkan nama awak siti hamizah. hahaha eh eh ikut suka saye la kan?wakaaka takdelah sebenarnya kalau nk citer pasal nama gelaran yg tak sama langsung ngan nama asal ni memang berjela jugakla..tapi oleh kerana citer panjang2 kang tak lepas nak tayang plak kan hehe.

ok sebagai contoh,kan..lazimnya nama hakeem leh panggil hakimie @ kimie memang tak pelik, nama fatimah panggil ati,kalau zubaidah panggil zu..nama2 sebagai contoh sahaja okeyh..tapi nama saya siti hamizah dipanggil puteri..nama ni hanya ahli keluarga dan rakan terdekat je yang tau..dulu nama panggilan saya adalah mizah..nama puteri ni wujud sejak saya "sakit" masa form 5. hurmm terkenang pula kisah lama..rasanya tak perlu saya ceritakan kat sini apa sakitnya.tapi sejak panggilan tersebut diperkenalkan dan digunakan,alhamdulillah..saya semakin beransur pulih..famly/kenalan yg terdekat/terbaru je yang tau panggilan ni..member2 lama yg dolu2 memang tak tau pasal nama tersebut..jadi sekarang ni sapa2 yg keliru pasal nama saye tu,leh la rujuk kat sini yeap..jgn pening2..kowang leh panggil saya mizah @ puteri.takde masalah..saya gitau ni sebab nanti ada cakap2 belakang,saya guna nama puteri tu,saya ni kerabat2 ker?hahaha...penjelasannya..tidak :) hanya sekadar nama..dan nama puteri itu bukanlah digunakan sebagai urusan rasmi dan bukan kerana saya tergedik2 nak guna nama tersebut..semuanya ada sebab musabab...harap2 kowang paham la yea..maaf sekiranya ada yg terkeliru selama ini..sekian...dah2 masuk tido,esok sekolah wakaka :D